Nha Trang - Mui Ne - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Nha Trang - Mui Ne - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Nha Trang - Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

01 Juli 2015 | Vietnam, Nha Trang

Lieve allemaal,

Vandaag werden we pas om 7.00 uur gewekt, het was uitslapen dus. De zon schijnt maar zo nu en dan verdwijnt hij even achter de wolken. Onze eerste fotostop is net buiten Nha Trang. We zien de eilanden die voor de kust liggen. De meeste eilanden zijn onbewoond. Vervolgens rijden we over de oude Americaanse vliegbasis. Sommige gebouwen hier staan  nog overeind en zijn zelfs in gebruik door de Vietnamese marine. We komen ook over een brug die aangelegd is door de Amerikanen en we zien waar de vloten lagen. Het is een groot terein. De hokjes en slagbomen zijn inmiddels wel afgebroken. We rijden door en zien het landschap steeds meer veranderen. Van een bergachtig groen landschap gaan we naar de rijstvelden en uiteindelijk word het droger en droger. We zien onderweg ook een zoutvlakte te liggen en we stappen hier dan ook even uit. Achter de vlaktes liggen zeeschepen in de Chineese zee die hier aan grenst. Deze is na de dode zee de meest zoute zee. De schepen pompen de vlaktes vol zeewater. Het duurdt 1 jaar voordat het zeewater is opgedroogd en er zout achter blijft. De beste periode om het zout van de vlaktes te scheppen is tussen mei en september, omdat daarna de de meeste regen valt en de vlaktes weer vol water komen te staan. Wij zien de mensen bij de vlaktes volop aan het werk. In de hitte scheppen ze het oogverblindend, witte zout in kruiwagens. We rijden na deze stop verder door en maken een fotostop bij twee oude Champ tempels. We kunnen hier niet zoals gisteren naar binnen. Maar het is wel leuk om deze even van buiten te zien. Onze lunch vind plaats aan zee, het zeewater spat tegen de rotsen omhoog. Steeds dichter naderen we het zuiden en we zien steeds meer zandduinen. Deze zijn er in allerlei kleuren van rood-bruin, rood-oranje, geel en zelfs wit zand. We maken een stop bij een canyon die ontstaan is door de vele tyfone. De kleur van de canyon is rood-bruin. We rijden nog verder door en komen uit bij de zandduinen van Mui Ne een indrukwekkend natuurverschijnsel. Als laatste bezoeken we vandaag in Mui Ne het vissersdorpje. Aan strand staan de huisje waar de vissers tot september in wonen. Er hangt hier een ontzettende vieze vislucht maar toch is het leuk om het even van dichtbij te zien. Overdag liggen de boten aan de kust maar ' s avonds en 's nachts varen de vissers erop uit om te vissen. Als het seizoen voorbij is verlaten ze de hutjes en gaan ze naar huis. Het leven bij de hutjes ziet er erg rommelig uit. Overal lig rotzooi en de was hangt tussen alle troep en de stank door op een lijntje. Dan komen we aan bij ons resort in Mui Ne......... In 1 woord geweldig mooi en gaaf. Morgen hierover meer.
Liefs Bianca & Rachel

• 01 Juli 2015 - 18:21

Ad:

Weer lekker aan het cultuur snuiven en genieten. Hier vallen intussen de mussen van t dak en ik heb vanmiddag maar vrij gepakt omdat we geen airco hebben op het werk. De temperaturen lopen dan op tot boven de 37 graden, o,o. Net nog wel ff de Aim Aroy bezocht om wat in de oosterse sfeer te komen, erg lekker overigens.
    Veel plezier nog,

groetjes Ad en Lies

• 01 Juli 2015 - 19:19

Mieke:

Weer een mooie dag achter de rug.
    Wij hier ook.
    Morgen vliegen we weer naar Nederland
    Jullie nog veel plezier daar.
    Geweldig is het zo te lezen
    Groetjes Miekr

• 01 Juli 2015 - 21:21

Scarlett:

Zo te lezen hebben jullie een fantastische reis. Ik heb hele mooie foto's voorbij zien komen. Geniet ervan dames!