Hué - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Hué - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Hué - Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

27 Juni 2015 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal,

Gisteren zijn we met de bus vanuit Hué vertrokken op weg naar de plek Hoi An we rijden over de de Wolkenpas die is zo'n 587 meter hoog. Bij slecht weer hadden we niet over de pas gemogen maar dan hadden we via de tunnel moeten gaan van zo'n 6 km lang.  De eerste stop die we hadden was met uitzicht op Lanco Beach. Ook zijn we gestopt bij Danang Beache. Vanuit Dangang, het surfparadijs van de Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnamoorlog rijden we door naar onze lunchplek en daarna door naar Hoi An. In Hoi An hebben we laat in de middag een stadswandeling. We zien dat de Japanse en Chineese invloeden nog steeds zichtbaar zijn.  We lopen langs het handelshuis en bezoeken een Chinese tempel. Ook bezoeken we een traditioneel  Chinees huis waar nu nog steeds mensen wonen. Dit is nu al de zevende generatie die er woont. We lopen door de Chinese wijk die door de drakenbrug verbonden word naar een Japanse wijk.

Vanmorgen hebben wij samen met Dorien en Leo een taxi genomen naar het strand. We hebben hier heerlijk even op een strandbed gelegen en met elkaar gezellig gekletst. Ook hebben we in de prachtige zee gezwommen. We hebben een zeester gezien en hele mooie, kleine schelpjes. Het zwemmen in de zee is echt nodig want het is bloedheet. Rond kwart over vier in de middag gaan we fietsen. We fietsen langs de rijstvelden en theeplantage. Ook fietsen we over smalle paadjes langs de huizen van de mensen en we zien ze hard aan het werk. Het was een mooie tocht die we afsluiten op het water. De boot brengt ons naar het restaurant om lekker te eten.

We proberen zodadelijk bij de verslagen Dong Hoi - Hué en Hué foto,s te plaatsen.

Liefs Rachel & Bianca

• 27 Juni 2015 - 17:33

Ad:

Was weer een mooie en volgeplande dag, leuk om te lezen dat t allemaal naar wens gaat. Hier nu lekker weer, niet te warm gelukkig.

• 27 Juni 2015 - 18:40

Dimphenjac:

Weer heel veel gezien. en goed dat je niet in een 6 meter lange tunnel hoefde. zie je ook niets toch. Even een rustpauze is ook wel lekker aan het zwembad. Volgende week wordt het hier heel warm 30 graden. Voor hier tropisch maar gelukkig niet zoals daar. nog veel reisplezier dimph en jac