Dong Hoi - Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Dong Hoi - Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Dong Hoi - Hué

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

24 Juni 2015 | Vietnam, Hué

Lieve allemaal,
Vanmorgen waren we blij verast dat het gestopt was met regenen. Het zonnetje liet zich dan nog wel niet zien maar de temperatuur was prima. We besluiten om na het ontbijt eerst even te gaan zwemmen in de zee en daarna nog even in het zwembad. Zo rond 13.00 uur vertrekken we met de bus en maken we een kleine stadstour door Dong Hoi. We stoppen bij de plaatselijke bootjes die in de haven liggen en erg kleurrijk zijn. Vervolgens rijden we door naar een kerk die in de oorlog gebombardeerd is en volledig uitgebrand is. We bezoeken ook nog de stadspoort en daarna rijden we verder op naar het zuiden van Vietnam. We bezoeken de Vinh moc tunnels. We lopen hier eerst langs de bomkraters en we zien de loopgraven. Daarna kunnen we de tunnels in. Tijdens de Vietnam oorlog schuilde ( leefde ) de mensen hier in . Wij kunnen de tunnels ook in en Bianca wil dit graag proberen. Rachel twijfelt heel erg en vind het ook een eng idee om zo onder de grond te zitten en geen buitenlucht te zien. De tunnel die wij ingaan is 15 meter diep en 7 km  lang en 1 meter breed. Wij kunnen het eerste stuk van de tunnel rechtop lopen en daarna gebogen. Rachel besluit het te proberen het eerste stukje gaat goed totdat we met trappen naar beneden moeten. Bianca loopt achter de gids en Rachel volgt en daarachter Dorien die het er ook niet zo op heeft. De trap naar beneden zorgt voor nog meer angst bij Rachel. Zolang er gelopen word gaat het best goed ( Alhoewel Rachel het niet echt leuk vind ) maar wanneer er stil word gestaan dan is het minder leuk. Het is erg benauwd en warm in de tunnel. Na 10 min lopen staan we weer buiten. We rijden vervolgens door naar de grens van Noord en Zuid Vietnam en steken de Hien Luong brug over. Het gedeelte van de brug die in Noord Vietnam ligt is blauw geschilderd en het gedeelte wat in het Zuiden van Vietnam ligt is geel. We hebben even een kleine pauze en rijden dan door naar Hué waar we twee nachten zullen zijn. Liefs Rachel & Bianca

• 24 Juni 2015 - 18:04

Ad:

Hola, was r instortings-gevaar? 10 min. is niet lang om het eens goed te bekijken, toch een indruk opgedaan. Stond er nog iets lekkers op t menu?
    Groetjes Ad en Lies

• 24 Juni 2015 - 18:32

Dimph En Jac:

Heel knap van Rachel dat ze in de tunnels is gegaan. Ik twijfel of ik het gedaan zou hebben. Vooral als je niet rechtop kan staan. Lijkt me heel eng en idd benauwd. Wel fijn dat het opgehouden is met regenen.
    groetjes Jac en Dimph