Chumpon - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Chumpon - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Chumpon - Krabi

Door: Rachel en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

22 Juni 2013 | Thailand, Krabi

Vanmorgen om 7.00 vertrekken we richting Krabi. Nog voor de koffiestop van 9.30 hebben we al twee flinke tropische buien achter de rug. Marino vertelt dat het in de buurt van het tropisch regenwoud het maar een paar dagen in het jaar niet regent. Onderweg komen we een auto tegen met in de achterbak 3 apen. Deze mannetjesapen worden getraint om de cocosnoten uit de bomen te halen of de cocosnoten af te tappen. De bomen in het zuiden van Thailand zijn veel hoger dan in het noorden. Vroeger werden de cocosnoten door de Thaisebevolking er uit gehaald, maar doordat er vele dodelijke ongelukken hierbij heeft plaats gevonden worden de apen hiervoor getraint. De apen gaan dus elke dag mee om te werken. De apen die we tegen komen bij de tempels die worden niet gebruikt om cocosnoten eruit te halen.

We stoppen onderweg ook nog bij de tigercave tempel. In deze tempel zat vroeger een echte tijger. En dit symbool de tijger vind men nog steeds terug in de grot / tempel naast alle gebruikelijke boedhabeelden. Buiten bij de tempel zijn ook de makaken aanwezig maar ze houden zich zelf rustig en ze blijven op afstand.

Tegen de middag komen we in Krabi aan en we nemen hier afscheid van onze buschauffeur en busboy. We bezoeken zelf het strand vlakbij het hotel en ook het zwembad.

S,avonds lopen we op de boulevard en eten we een pizza. Morgen varen we naar de Phi-phi eilanden waar we de kans krijgen om te snorkeln en zwemmen.

Liefs Rachel en Bianca

• 22 Juni 2013 - 18:31

Ad:

pizza in Thailand, het moet niet gekker worden, lol
    De tempels zijn rijkelijk bezaaid in Thailand daar raak je op een gegeven moment toch wel verzadigd van?
    Veel plezier nog, groetjes Ad en Lies

• 23 Juni 2013 - 01:54

Rachel:

Nee hoor Ad, meestal niet. Of de tempels moeten heel erg opelkaar lijken. De pizza was erg lekker en een keer een afwisseling voor ons ha ha.