De drijvende markt - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu De drijvende markt - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

De drijvende markt

Door: Bianca en Rachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

20 Juni 2013 | Thailand, Hua Hin

Lieve allemaal,

Vandaag vertrekken we richting het zuiden. We bezoeken als eerste in de ochtend de grootste drijvende markt van Thailand. Vroeger was het zo dat honderde bootjes samen kwamen op het water om hier allerlei handelswaar te verkopen en exotisch fruit. Als eerste varen we met een bootje naar de drijvende markt toe en daar kunnen we dan uit stappen en te voet verder. Wij vinden het erg jammer dat we moeten uitstappen en nog met vier andere groepsgenoten nemen zelf nog een bootje zonder motor en deze vaart rustig langs alle toeristische kramen. We zien ook bootjes langs ons varen die vol  geladen zijn met fruit etc. Deze mensen proberen zo hun handelswaar aan ons te verkopen. Het is leuk om dit zo te zien en mee te maken. Toch hadden we er wel iets meer van verwacht. De drijvende markt proberen ze in Thailand in stand te houden maar er zijn voornamelijk alleen nog maar kraampjes waar ze souvenirs verkopen.

Daarna rijden we door naar de apentempel. Wij gaan na onze belevenissen vorig jaar met de apen, niet voor de apen maar voor de tempel. Dit is een tempel in een grot. Bij binnenkomst in de tempel ligt een grote gouden boedha. Als je wat verder door loopt in de grot zien we kleine boedha's. Iedere dag van de week heeft een eigen boedha, of te wel de boedha zit dan in een andere positie of houdt zijn handen anders. Rachel is op dinsdag geboren en de boedha van de dinsdag is een liggende boedha.  Bianca is op woensdag geboren. De woensdag heeft twee boedha's. Bianca is s'morgens geboren, de boedha van de woensdagochtend is een staande boedha met een schaal in zijn arm. Rond 14.30 komen we aan bij ons hotel in Hua Hin. De temepratuur is heerlijk maar dit komt ook doordat de zon zich wisselend laat zien. We brengen zo anderhalf uur door aan het zwembad.

Rond 16.30 worden we opgepikt bij ons hotel. We hebben een massage extra bij geboekt. We worden 1 uur gemasseerd zonder olie en daarna nog 1 uur met olie. Ook brengen we nog een bezoek aan de avondmarkt.

Morgen verlaten we Hua Hin alweer en reizen we af naar Chumon.

Liefs Bianca en Rachel

• 21 Juni 2013 - 17:00

Ad:

Lekker massage en twee uur nog wel. Het bootje met etenswaar ziet er best goed uit. Wel jammer dat de markt wat tegen viel en dat het meer een toeristische attractie geworden is. Geniet nog van de massage, groetjes Ad en Lies

• 21 Juni 2013 - 17:16

Mieke:

Hoi.
    Lijkt me ook erg leuk. De kraampjes langs met een bootje. Bijzonder.
    En was de massage fijn geweest?
    Groetjes

• 22 Juni 2013 - 19:55

Jos:

Hallo B&R, prachtig hoor, mooie herinneringen voor later. Nie ech bruin geworde...hmmm...hier wordt je ook niet echt bruin voorlopig.Hoe gaat het inmiddels met het eten? Leuke foto's, snak naar meer..