Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Bianca en Rachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

20 Juni 2015 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal,

Hanoi een leuke, gezellige en drukke stad met veel bezienswaardigheden. Niet zo druk qua verkeer dan in India maar ook hier moet je bij het oversteken lef vertonen en brutaal zijn. Zodra ze zien dat je aarzeld bij het oversteken rijden ze gewoon door. Dit geld voor zowel de brommertjes, scooters maar ook de auto,s.

We hebben met de riksja een tocht gemaakt door Hanoi. Dit was erg leuk en het windje wat we voelde tijdens de tocht was erg aangenaam. De temperatuur op dit moment is zo'n 38 graden met 91% vochtigheid. We zien tijdens deze tocht al enkele bezienswaardigheden zoals het Hoan kiem meer, parlementsgebouw en het concertgebouw. Natuurlijk zien we waar we ook maar kijken de mensen druk in de weer met van alles en nog wat. Opvallend is dat de mensen hier, nog meer dan in de andere landen in Azie, hun eten buiten op straat nuttigen.

Natuurlijk mag een bezoek aan het mausoleum van Ho Chi Minh niet ontbreken op het Ba Dinh-plein. Er staan wel honderden mensen in de rij om naar binnen te gaan om Ho Chi Minh die hier gebalsemdligt te eren. Wij hoeven niet zo lang in de rij te staan maar er staat dan wel tegen over dat je meer betaald. In de rij sta je twee aan twee met een broek tot over je knieën bedekt, geen hoofddeksel op en je schouders bedekt. Eenmaal net voor de ingang van het mausoleum mag je niet meer praten, moet je je armen naast je lichaam laten hangen en moet je achter elkaar door lopen. Ze zijn hier echt belachelijk streng in. Je mag ook geen telefoon, fotocamera of video mee naar binnen nemen. Ho Chi Minh ligt er mooi bij en je kunt hem goed zien. Zelf wilde hij absoluut niet zo groots opgebaard worden. Hij was een man die in het bezit was van een groot presidentieel paleis maar hij woonde in de naast gelegen stallen. Ook het paleis met de naast gelegen stallen hebben we bezocht.
We bezoeken ook de tempel van de literatuur, de confuciustempel. En via een rood geverfde brug ( The Hue ) lopen we naar het eilandje Ngoc Son wat ligt in het Hoan kiem meer.

Het bezoek aan het Hoa Lo gevangenis was erg indrukwekkend. Rachel heeft dit al eens eerder gezien maar ondanks dat blijft het interessant. We zien hier hoe de Americaanse gevangenen vast werden gehouden tijdens de oorlog met Vietnam.

Morgen reizen we door naar Halong Bay.

Liefs Bianca & Rachel

• 20 Juni 2015 - 17:47

Ad:

ehh... hier in hapert moet je ook oppassen met oversteken, Lies haperde niet op haar fiets maar lag toch op de motorkap, gelukkig met de schrik vrij gekomen. Maar bij jullie is de kop eraf, geniet ervan en doe voorzichtig,

groetjes Ad en Lies

• 20 Juni 2015 - 18:05

Ursula:

He meiden dat klinkt al heel interessant,zo leer ik ook nog wat.nog heel veel plezier en kijk goed uit groetjes john en ursula

• 20 Juni 2015 - 19:16

Dimphenjac:

Ziet er weer goed uit tot nog toe. geniet ervan en heel veel plezier

• 21 Juni 2015 - 13:01

Marika:

Ik zou zo bij jullie willen zijn. Alle foto´s kan ik niet bekijken, maar dat komt nog wel. Geniet er nog maar van en breng een beetje mooi weer mee terug, want hier wil het maar geen zomer worden.

• 21 Juni 2015 - 13:21

Marcia:

Heel veel plezier nog. ik merk dat het wel bevalt om daar op vakantie te zijn. gr Marcia & Achmed

• 21 Juni 2015 - 18:43

Maria Van Den Berg:

Hoi dames
    Jullie avontuur is weer begonnen......mooi wat ik zie op de foto,s. Heel veel plezier!

• 22 Juni 2015 - 09:27

Rita Ledegen:

Hallo Bianca en Rachel,

Vele groetjes vanuit het druilerige België . Het regent hier nu en het is slechts 15° ....net herstweer !
    Bij jullie zal het wel puffen zijn maar ja dat neem je er graag bij hé . Geniet ten volle van jullie reis en "trek" maar veel foto's... Jammer dat we er niet bij konden zijn ... Tussen haakjes onze reis naar Vietnam in augustus is afgelast... de reden vertel ik later wel eens . Dus nu in extremis nog op zoek naar iets anders . Hoe is het met jullie Belgische reisgenoten trouwens ?
    Tot mails