Chitwan - Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Chitwan - Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Chitwan - Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

29 Juni 2014 | Nepal, Pokhara

Lieve allemaal

Gisterenmorgen zijn we om 7.00 uur in de regen vertrokken met de bus opweg naar Pokhara. Hier komen we aan om 12.30 uur en het is ondertussen gestopt met regenen. De busrit naar Pokhara is prachtig. We rijden dwars door het berglandschap. De wegen zijn op sommige plekken vrij smal en we kijken regelmatig de diepte in.

S'middags bezoeken we een Tibetaans klooster. Dit blijft mooi en indrukwekkend om te zien. Vooral zo'n gebedsdienst blijft geweldig om mee te maken. We zien vooral heel veel jonge jongens die klaargestoomd worden om monnik te worden. Tijdens het gebed zien we ze regelmatig lachen of elkaar klieren. De volwassen monniken zijn wel wat serieuzer alhoewel er ook een monnik tijdens het gebed in slaap viel. S'avonds kijken we op de kamer voetbal Brazilië - Chili. We liggen dus pas om 00.45 uur in bed.

Vanmorgen zijn we al om 4.30 uur opgestaan in de hoop om bij de zons opkomst de Annapurna te aanschouwen. Het heeft vannacht geonweerd en geregent dus we hadden bijna de hoop al op gegeven. Maar we hebben geluk, de zon laat zich nog niet echt zien maar het word lichter en lichter en dan.......ja hoor! we zien de besneeuwde bergketens van het Annapurna massief. Het is een prachtig gezicht. Rond 5.45 uur  gaan we snel weer even terug naar ons bed om nog zo'n drie uurtjes te slapen.

Daarna willen we de winkels gaan bezoeken om wat kleine souvenirs mee te nemen maar we stuiten op een feest. Bianca en ik zijn alleen want het is een vrije dag. We worden opgemerkt door een feestganger en we worden uitgenodigd om de ceremonie bij te wonen. We snappen nog steeds niet helemaal wat alles precies inhoudt maar het lijkt op een soort communie. Er zijn twee jongens in de leeftijd 7 en 8 waarbij de haren van het hoofd worden afgeschoren op een klein plukje lang haar na. Ze worden door een priester gezegend en die werpt hun allerlei dingen toe, zoals water, stro, bloemenblaadjes. Ze krijgen een stip op hun voorhoofd geplakt van rood, gekleurde rijstkorrels. Ook moeten hun eigen kleren uit en krijgen ze gele kleren aan en een gele tulband. Een bandje speelt op de achtergrond muziek en er word wat gedanst. Op een schaal liggen de afgeschoren haren. Wanneer we dit alles aanschouwd hebben gaan we inkopen doen en nog even zwemmen.

Vanavond gaan we met z'n alle voetbal kijken en morgenochtend vertrekken we rond 7.00 uur richting Kathmandu.

Het plaatsen van de foto's wil niet echtmlukken door de verbinding. Jullie moeten dus bij de vorige verslagen maar een keer terug kijken naar de foto's want we blijven het proberen.

Liefs van ons

• 29 Juni 2014 - 15:08

Ad:

tja, het voetballen was erg spannend. Het regenseizoen is dus toch al begonnen.
    Geweldig mooi lijkt me het panorama van de besneeuwde bergketens van het Annapurna massief. Zeker bij zons opkomst. Leuk dat jullie wederom bij een ceremonie aanwezig mochten zijn, boffers. Geniet er nog maar van. Vanavond Nederland, spannend weer.
    Groetjes Ad en Lies

• 29 Juni 2014 - 15:12

Dimph En Jac:

wat een belevenis weer en wat een geluk dat jullie bij die ceremonie aanwezig mochten zijn. wij zijn heel benieuwd naar de foto's maar zien die anders wel als jullie weer thuis zijn. Wat gaat het toch snel, ik dacht dat jullie vrijdag pas thuiskwamen maar het wordt woensdag al. Geniet er nog lekker van en veel plezier vanavond bij het voetballen. Wij gaan bij oma mexicaans eten en voetbal kijken in het restaurant. nou ja jac natuurlijk niet, die gaat biljarten. veel lieve groetjes van onsxxx

• 30 Juni 2014 - 22:11

Mieke:

Leuk om dat alles mee te maken en ook bijzonder
    Nederland heeft weer gewonnen dus op naar zaterdag,
    Geniet ervan x