Reisdag van Varanasi (India) naar Lumbini (Nepal) - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Reisdag van Varanasi (India) naar Lumbini (Nepal) - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Reisdag van Varanasi (India) naar Lumbini (Nepal)

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

26 Juni 2014 | Nepal, Lumbini

Lieve allemaal,

Gisteren verlieten we te snel naar onze zin India. Een land waar we maar een heel klein stukje van gezien hebben en ons veel afwisseling heeft geboden. Een land met vriendelijke mensen, een land met eten wat niet helemaal ons ding was, een land die in deze periode erg warm is om te bezoeken maar waar weinig andere toeristen zijn, een land met erg veel mensen die op straat leven, een land met schitterende gebouwen en paleizen, een land waar geboorte, bruiloft en het overlijden erg belangrijk zijn. Kortom een land waar we na twee weken nog niet op uitgekeken zijn.   De rit van Varnasi naar Nepal heeft geduurd van 6.30 uur s'morgens tot 17.00 uur aan de grens. In ons hotel kwamen we pas aan om 18.30 uur. We zijn tussendoor maar drie keer heel kort gestopt. De wegen zijn erg slecht en zit vol verkeer. We hebben in het totaal inclusief de treinreis en zonder excursie's 2200 km gereden. De grensovergang van India naar Nepal was erg bizar. We namen zo'n tien minuten voor de overgang afscheid van de chauffeur en busboy. Onze koffers worden op riksja gestapeld en werden zo lopend 800 meter verder de grens over gebracht. Wij lopen er achteraan. Bij de grensovergang moeten we onze paspoorten geven. Gelukkig regelt onze reisleider ons visum. Bij de overgang zien we een kind lopen met op zijn arm een baby die totaal ondervoed is. Erg ontroerend en heftig om dit te zien. Na zo'n 15 minuten wachten mogen we de grens over dus dit viel al met al wel mee. Het voordeel is wel dat de reisleider alles regelt want we zagen ook andere toeristen en die kwamen minder makkelijk de grens over.   Om half zeven komen we aan in ons hotel. Gelukkig zijn we hier maar 1 nacht gebleven want de airco werkte nauwelijks als de stroom het deed, maar ook viel de stroom regelmatig uit. Het was dus bloed en bloed heet op de kamer.   Even terugkomend op het vorige verslag. Ad de mensen hier beschouwen het water van de Ganges als heilig water. Dit betekend dus dat ze het water uit de Ganges gewoon drinken ze vullen hun flessen hiermee. Ondanks dat er ook in ontlast word, gewassen, gezwommen en er zelfs overleden personen in gegooid worden.   Liefs Rachel en Bianca

• 26 Juni 2014 - 06:09

Ad:

Dat was me het tochtje wel dan, toch een stukje avontuur om daar te reizen ook al loopt het niet zo gesmeerd als hier. Nepal lijkt me ook een erg mooi land met de Himalaya dus dat gaat allemaal goed komen. Ben al benieuwd naar de volgende verhalen.
    Tja die Ganges lijkt me ondanks dat deze heilig is niet zo goed voor de gezondheid.
    Fijne tijd in Nepal.
    groetjes Ad en Lies

• 26 Juni 2014 - 08:45

Kees En Juanita:

hallo lieverds de foto,s zien er goed uit en de verslagen zijn leukwe gaan er ook vanuit dat jullie een gezellige en fijne vakantie hebben over de temperatuur hoeven jullie niet te klagen hahahah maar geniet er samen van we horen het wel en we zien het wel we zijn een beetje jaloers hahahah xxxxx van ons

• 26 Juni 2014 - 12:30

Dimph En Jac:

Ja ieder land heeft zijn eigen gewoonte. ik kies toch voor meer hygiene. Maar ja dat zijn wij. zouden wel het eten proberen als het een net hotel was maar ook niet zo maar van de straat. Wij hebben verschillende foto's aan oma laten zien. Heel veel reisplezier nog en een dikke kus van ons en oma. Die gaat best goed en ze begint al een beetje te wennen.

• 26 Juni 2014 - 17:02

Marika:

Nog een week en dan zit het er alweer op. Geniet er nog maar van. Breng mooi weer mee terug, want het wordt hier slechter. Als jullie terug zijn, willen jullie vast rijst eten denk ik. xxx en tot ziens.

• 26 Juni 2014 - 20:27

Ester:

Hai lievers maar ja je kunt ook niet altijd friet eten hé.
    Daar is het eten echt anders en ook niet altijd voorradig.
    Geniet van Nepal. Dikke kussen van ons 4tjes xxxx

• 27 Juni 2014 - 14:49

Mieke:

Hoi vacantiegangers
    Inderdaad weer veel meegemaakt, en optimaal van de bus genoten lees ik.

Geniet er nog van/\. prachtige reis

xxx