Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Rachel en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

24 Juni 2013 | Thailand, Krabi

Lieve allemaal,

Vandaag zijn we vanuit Krabi vertrokken naar Phuket. Het begon wat regenachtig aangezien we vannacht een flinke storm hebben gehad. We rijden eerst twee uur naar de koffiestop. Hier stappen we uit om wat te drinken en op zoek te gaan naar een toilet.

Na de stop rijden we door naar de baai van Pang na. Hier stappen we op een boot en varen we door de mangrove. Wanneer we de mangrove uitkomen zitten we op zee maar dit heb je amper door omdat het door de kalkstenen rotsformaties meer op een rivier lijkt. Uiteindelijk komen we langs het eiland van James Bond waar de film " the man with the golden gun" is opgenomen. We kunnen hier niet aanland en varen er dus op een rustig tempo langs.   Vervolgens komen we bij het eiland van de zeezigeuners en gaan hier aan land. Bijna alle huisjes staan hier op palen en de steigers drijven op piepschuim. Eerst lopen we door de smalle steegjes waar ze met name souveniers verkopen en komen we bij een plaatselijk schooltje. Het vaste land is hier ruim 10 kilometer vandaan en de kinderen gaan dus hier naar school. Op het eiland wonen tussen de 500 en 1000 mensen.

Uiteindelijk krijgen we onze lunch wat van ons eerder had gemogen want buiten die steegjes is er weinig. Na de lunch varen we terug door de mangrove. Het was mooi om te zien maar we hadden er wat meer van verwacht.

Vervolgens rijden we door naar ons hotel in Phuket. We checken in bij het hotel en nemen nog een keer afscheid van Marino en Aoi. Daarna verkennen we het hotel en de omgeving waar we ook even eten. Daarna nog even foto's plaatsen en op tijd naar bed. Er staan dus foto's bij de vorige verslagen.

Liefs Rachel en Bianca

• 24 Juni 2013 - 21:46

Ad:

Weer een hele mooie boottocht hoor, wat een natuur. Er worden maar weinig details over het eten vrijgegeven. Veel plezier nog, groetjes Ad en Lies

Bianca & Rachel

Na vier mooie landen in Azië bezocht te hebben zullen we ook dit jaar naar Azië gaan. Aan ons Azië lijstje zal toegevoegd worden Vietnam We hebben er ontzettend veel zin in. Onze belevenissen kunnen jullie via deze website volgen. Liefs Bianca & Rachel

Actief sinds 01 Mei 2011