Vrije dag in Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Vrije dag in Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Vrije dag in Chiang mai

Door: Rachel en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

14 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Gisteren hebben we het Kantoke diner gehad met traditionele dans. Dit viel wel wat tegen. We hadden al niet veel verwacht qua eten maar ook de dansen waren niet erg spectaculair. Na het eten van alleen wat rijst omdat we de rest niet lusten hebben we samen een grote wensballon opgelaten.

Vandaag hebben we een vrije dag. We besluiten om samen erop uit te trekken en wat tempels te bezoeken. We komen bij een tempel waar ze net gaan beginnen met een dienst. We zien hoe de monikken mediteren en hun gebed opzeggen. De volgende tempel ligt bij een schooltje. De kinderen komen net het schooltje uit gelopen, zodra ze ons zien beginnen ze te lachen maar zijn ze nog wat afwachtend. Uiteindelijk komen ze steeds dichter bij ons staan en gaan ze ook echt klaar slaan zodat we een foto kunnen maken. Ze duwen elkaar ook echt weg om zich zelfnaderhand op de foto te kunnen terug zien.

'S middags liggen we in de zon aan het zwembad. Het is echt bloedheet dus we nemen ook een paar keer een duik in het koude zwembad.  'S avonds gaan we naar de nachtmarkt en we kopen daar een koffer omdat Rachel haar koffer bij de rits kapot is gegaan. Hij kon niet meer goed open en dicht en de tanden van de rits zijn omgebogen. Na wat onderhandelen hebben we een mooie koffer gekocht. We kopen nog wat kadootjes en keren daarna terug naar ons hotel.  Eenmaal in het hotel aangekomen openen we de oude koffer door flink aan de rits te trekken en hem heen en weer te schuiven. En ja hoor!echt iets voor ons de koffer doet het weer en ook de tandjes staan we recht. We hebben nu dus drie koffers. We stoppen de oude koffer in de koffer van Bianca en stoppen daar de kadootjes en toilettas etc in. In de nieuwe koffer daar stoppen we alle kleren in.

Morgen gaan we naar de olifanten. Jullie horen weer van ons. Bij het vorige verhaaltje hebben we nieuwe foto,s geplaatst.

Liefs Bianca en Rachel

• 15 Juni 2013 - 17:23

Ad:

Tja, dat eten gaat allemaal nog niet zo lekker daar helaas maar als dan ook nog het dansen tegenvalt dan is dat extra jammer. Jullie hebben er vandaag toch weer een leuke en interessante dag van gemaakt en gecombineerd met heerlijke ontspanning, genieten maar!