Doi suthep tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Doi suthep tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Doi suthep tempel

Door: Bianca en Rachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

13 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

De Thaise massage van gisteren was erg fijn, met soms wat korte pijnlijke momenten. Als we aankomen krijgen we een katoenen broek en shirt van hun aan. We liggen als groep verdeeld over twee ruimtes. Twee uur lang word iedereen geheel gemasseerd. Alle drukpunten en knopen worden losgemaakt. Soms hangen ze letterlijk met heel hun gewicht op je en word er flink aan je getrokken. Qua lenigheid zit het bij ons beide best goed. Na afloop voelen we dat onze spieren soepeler aanvoelen.

S' avonds lopen we even over de avondmarkt maar we keren hier donderdag naar terug.

Vanmorgen rond half 8 vertrekt de bus omhoog het berggebied in. We bezoeken daar de Doi suthep tempel. Het is een mooie tempel die schitterd van al het goud. De grote pagode in het midden bestaat hele uit goud en erom heen staan allerlei boedha's. Er zijn kleine tempels aanwezig waar mensen bloemen, geld etc. offeren. Ze kunnen zichzelf hier ook laten zegenen voor vreugde, geluk en gezondheid. Wij hebben ons ook laten zegenen. Vreugde hebben we, gezondheid kunnen we altijd goed gebruiken en geluk hebben we allebei wel verdiend. Na de zegening lopen we vervolgens naar beneden en maken we twee kleine kinderen uit het berggebied blij met ballonnen. De kinderen vinden de ballonnen prachtig en beginnen er meteen mee te spelen.

Vervolgens rijden we met de bus naar Sankampaeng waar de beroemde parasolletjes te koop zijn. We zien hoe deze gemaakt worden. Wat een werk en wat werken er veel mensen aan één parasol. Ieder heeft zijn eigen taak.

Het is lunchtijd en daarna bezoeken we nog een zilversmederij en een weverij in zijde.

'S middags liggen we vanaf twee uur aan het zwembad de zon laat zich nu geregeld zien. Vanavond hebben we een kantoke diner met traditionele dans.

Liefs Rachel en Bianca

• 13 Juni 2013 - 13:34

Marika:

Hoi vakantiegangers,

Jullie willen dadelijk niet meer terug.
    Wat lijkt mij dat leuk om zo'n traditionele dans in het echt te zien.
    Groetjes en tot het volgende verslag. XXX

• 13 Juni 2013 - 13:48

Ad:

Strak schema! Kantoke diner, klinkt goed. Gelukkig is er ook tijd aan het zwembad ingepland en dan is het lekker als t zonnetje schijnt. Geniet ze nog,
    groetjes Ad en Lies

• 13 Juni 2013 - 16:50

Mieke:

Hoi,
    Leuke dag gehad zo te lezen,,en inderdaad geluk en gezondheid kun je altijd bereiken
    Geniet van alles wat op jullie pad komt. Groetjes

• 15 Juni 2013 - 12:16

Desiréé:

Hoi,hoi,

Hmmm een massage....kan er ook wel een gebruiken en doe er dan meteen zo'n zegening bij.

Leuk meiden om jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.

xxx Desiréé