Olifanten hospital en lokale markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Olifanten hospital en lokale markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Olifanten hospital en lokale markt

Door: Rachel en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

12 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan. Vandaag vertrekken we vanuit Tak via Lampang naar Chiang Mai. Als we vertrekken regend het nog steeds en het beloofd niet veel goeds. Het regen seizoen is begonnen. Toch wil dit niet zeggen dat er iedere dag regen valt.

We beginnen onze tocht met een bezoek aan het olifanten hospital in Lampang. Dit hospitaal is opgezet door een thaise vrouw en niet door de staat. Op het moment zijn er 8 zieke olifanten aanwezig. Het is begonnen met de olifant Mosha die in Birma op een landmijn is gestapt en hierdoor zn poot verloren is. De vrouw trok het lot van de olifant aan en verzorgde hem. De koning heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de vrouw een donatie kreeg. Mohsa is inmiddels de eerste olifant met een kunstpoot. Verder zien we nog meer olifanten die verzorging nodig hebben zo ook een klein olifantje van 5 maanden, en nog een olifant die 30 cm van z'n poot mist.

We vervolgen onze weg naar Chang Mai en stoppen onderweg bij een lokale markt. Hier verkopen ze naast groente en fruit ook een hele boel speciale gerechten. Zoals maden, gedroogde en gebakken kikkers, uitgeholde eend en kip die gevuld worden met ingewanden van een ander beest, kevers en kakkerlakken. Leuk om te zien maar erg smerig.

Daarna lunchen we voor de eerste keer echt goed, het eten is goed warm en naast de thaise gerechten hebben ze ook sushi en lasagna. Het regent sinds de olifanten niet meer en de temperatuur is aangenaam maar waarschijnlijk schijnt bij jullie de zon nu harder dan bij ons.

Wij krijgen zodadelijk een thaise massage van twee uur en vanavond bezoeken we de avondmarkt. Morgen horen jullie hier meer over.

Liefs Rachel en Bianca

• 12 Juni 2013 - 11:41

Mieke:

Jammer van de regen,maar dat wist je waarschijnlijk al voor je ging.wel bijzonder een olifantenhospitaat.
    Massage ook nooit verkeerd
    Hier schijnt inderdaad de zon volop.het is hier ook prachtig.
    Leuke foto's ook.
    Voor ons ook excursie Thailand hihi x

• 12 Juni 2013 - 12:41

Susan:

Het ziet er erg culinair uit inderdaad. Echt is voor jou Rachel. Gelukkig hebben ze wel kip!
    Veel plezier nog!

• 12 Juni 2013 - 13:30

Maria:

Gatsie, dat eten op die markt hahaha. IK word al niet goed bij het zien van de foto,s.
    Maar die olifanten zijn geweldig, goed dat er zulke mensen zijn die zich het lot van die beesten aantrekken. Jammer van de regen maar er komen vast nog prachtdagen. Geniet ervan! Groetjes Maria

• 12 Juni 2013 - 13:41

Bonnie:

hoi hoi. hoe weet je dat het eten op de markt smerig was, heb je het ook dat werkelijk geproefd dan????? Veel plezier verder nog.XXX

• 12 Juni 2013 - 14:22

Marika:

Zo'n massage zou ik ook wel willen. En dan 2 uur. Ik ben al tevreden met een half uur.
    Zat er niets lekkers bij voor jullie op de markt?
    Ben weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes XXX

• 12 Juni 2013 - 14:51

Conny:

Heej lady`s

Gadver, dat eten................geniet maar extra lekker van jullie lunch(kokhals)
    Verder ind ik de verslagen en foto`s super.........................wat zal ik vanavond eten??????????? Niet iets met een M of een K.
    Enjoy lady`s XXXXXXXXXXXXXX

• 12 Juni 2013 - 16:42

Ad:

Kijk Thaise massage klinkt goed, het exotische eten wat minder, haha. Fijn dat je ook eens echt goed gegeten hebt en nog wel Thais eten. Mooie foto's weer. Geniet er nog van, groetjes Ad en Lies

• 12 Juni 2013 - 19:52

Angela:

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Dat eten zou ook echt niet aan mij besteedt zijn. Goede manier om af te vallen. Leuk om te zien hoe mensen aan de andere kant van de wereld leven. Maar voor mij hoeft een gevulde kip met ingewanden toch echt niet zo. Het verhaal en de foto's over de olifanten zijn prachtig. Goed dat er zulke mensen zijn. Nog veel plezier.

• 12 Juni 2013 - 20:14

Cees De Leeuw:

Dat eten ziet er verrukkelijk uit! Wij zaten vanavond een prakkie uit de diepvries te eten(andijviestampot)en natuurlijk dachten wij aan jullie met het heeeeerlijke eten!! Jullie verhalen en foto's zijn geweldig. Nog veel plezier.
    Houdoe, Ans en Cees.

• 15 Juni 2013 - 12:12

Desiréé:

Hey Lieverds,

getver die foto's. Mijn kinderen kwamen zojuist even kijken wat ik allemaal aan het doen was. Nou foto's aan het bekijken van Bianca en Rachel. haha wat n lol. dat ziet er echt smerig uit. Wel erg leuk al die foto's van jullie en van de mensen die er wonen. zo krijgen we in ons brabantse land een idee van het leven daar. Fijn dat er een Mac is trouwens......vooral na het zien van die heerlijke foto's.

Knuffel, Desiréé xxx