Bezoek aan Chinatown, Wat Po, Emerald, klongtour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Bezoek aan Chinatown, Wat Po, Emerald, klongtour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Chinatown, Wat Po, Emerald, klongtour

Door: Rachel en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

09 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal.

Vandaag zijn we de dag begonnen met een bezoek aan Chinatown. Dit is een drukke maar zeer kleurrijke wijk in Bangkok. Het verkeer raast langs je heen van scooters, auto's, bussen etc. We beginnen met een bezoek aan de markt. In het begin is het pad vrij breed tussen de kramen in maar hoe verder we lopen hoe smaller het word. We kijken onze ogen uit want letterlijk van alles word hier verkocht. Vooral qua eten, zo zien we gans, kip, varkenspoten maar ook ingewanden van allerlei dieren. De geur die dit met zich mee brengt is met geen pen te beschrijven.

Daarna rijden we met de bus naar de Wat Po tempel. Hier bewonderen we een liggende gouden boedha die ontzettend groot is. Wij vinden hem echt geweldig mooi. Vanuit hier bezoeken we ook het koninklijk paleis en de Emerald boedha. Beide vinden we ook dit erg mooi maar de pracht en praal kan niet tippen aan de gouden boedha.

Met een longtailboot varen we door de klongs van Bangkok. De wind zorgt gelukkig voor wat verkoeling want het is ook vandaag hier bloedheet. Het water waar de boot doorheen vaart ziet er erg smerig uit. We zien er zelfs een dode hond in drijven. Aan de kant van het water zien we een veraan. De huisjes langs de klongs zien er over het algemeen vervallen uit.

Moe maar voldaan, na een heerlijke lange ochtend belanden we zo rond half 4 aan het zwembad. Vanavond hebben we een diner cruise.

Liefs Rachel & Bianca

• 09 Juni 2013 - 12:17

Nathalie:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven!
    Heel veel plezier nog! X

• 09 Juni 2013 - 15:08

Ad:

Was de geur op de markt aangenaam of wat minder? Wel lekker op zo'n bootje door de klongs, leuk. Veel plezier met de diner cruise met hopelijk veel lekkere gerechten, groetjes Ad

• 09 Juni 2013 - 17:16

Hey lieverds ik ben blij om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen
    en dat jullie het naar je zin en dat jullie het naar jullie zin hebben
    en is het daar nog zo warm hier ook rond de 22graden maar geniet er nog van we lezen wel hoe het verder gaat met jullie
    xxxxxxxxx van kees Anita Tiffany en rachel haar grote vriend Heintje

• 09 Juni 2013 - 17:16

Hey lieverds ik ben blij om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen
    en dat jullie het naar je zin en dat jullie het naar jullie zin hebben
    xxxxxxxxx van kees Anita Tiffany en rachel haar grote vriend Heintje

• 09 Juni 2013 - 17:18

Kees:

Moet dus juanita zijn ging iets fout

• 09 Juni 2013 - 19:44

Marika:

Hopelijk zat er nu wel iets bij wat jullie lusten. Of is het weer chips geworden?
    Wat een indrukken moeten jullie verwerken. Ik zou er wel bij willen zijn.

• 15 Juni 2013 - 12:02

Desiréé:

Hey lieverds,

Wat een avonturen beleven jullie weer. Ik heb ze eindelijk eens kunnen lezen. Dat onweer op de boot...jakkes!!!(niks voor mij en ook niet voor Bianca vrees ik, haha) Ik wens jullie nog veel plezier maar dat gaat vast lukken. XXX Desiréé