Vertrek Java en aankomst Bali - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Vertrek Java en aankomst Bali - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Vertrek Java en aankomst Bali

Door: BiancaenRachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

19 Juni 2012 | Indonesië, Benoa

Gisteren ochtend hebben we Java verlaten en betreden we Bali. De tocht van Kalibaru (Java) naar Benoa (Bali) duurt zo'n negen uur met twee kleine stops tussendoor en een lunch pauze. Tussendoor zijun we met de boot van Java naar Bali gevaren. Aangezien het een veerboot was ging de bus gewoon mee aan boord. Het was een leuk tochtje. De sawa's in Bali zijn mooier en uitgestrekter dan in Java, zelfs Franky die in Java woont krijgt geen genoeg van de sawa's in Bali. 90 procent van de mensen die op Bali wonen zijn Hindoe. Je ziet ook de ene offer tempel na de ander. Op Java zijn er veel moslims maar op Bali zie je dit niet terug. Tijdens de busrit door Bali komen we langs de kant van de weg apen tegen. De busboy gooit wat chips naar de apen en vanaf de overkant van de weg komen er nog meer apen aangesneld. Nadat we voor het laatst met z'n alle geluncht hebben rijden we door naar het kantoor van Panorama. Hier nemen we afscheid van 4 groepsgenoten en van Franky, zij gaan in een ander busje door naar Kuta. Wij krijgen een tijdeijke engelstalige gids die ons naar Benoa brengt. Zo rond half zes komen we aan bij ons hotel. In Java is het een uur vroeger dan op Bali en in Nederland is het zes uur vroeger. We nemen afscheid van de busboy en de chauffeur. In Bali kunnen we ons eigen programma volgen en is iedereen vrij. Het hotel is erg mooi en groot opgezet . Toch valt het qua toeristen erg mee, die zitten waarschijnlijk in Kuta. het toeristenseizoen begint hier pas echt in Juli - Augustus.

Vandaag hebben we uitgeslapen tot 8 uur. We hebben op ons gemak ontbeten en zo rond half 10 krijgen we uitleg over eventuele excursies en Benoa zelf. Wij boeken twee excursies en morgen gaat de eerst van start. We gaan morgen onder andere naar het apenwoud en vrijdag gaan we een ritje maken op een olifant. Op dit moment zijn er vier groepsgenoten ziek, overgeven, diarre en twee hebben er zelfs koorts. Het is dus opletten geblazen et het eten en de hygiene. De middag brengen we door aan het prachtige zwembad van het hotel. Het is haast een prive zwembad omdat er niemand aanwezig is behalve wij. Later op de middag gaan we naar de overkant van het hotel naar het strand en we vertoeven daar op een ligtbed. Jammer dat we hier niet in de zee mogen zwemmem omdat het een watersportgebied is, dus gaan we deze week nog een keer in Kuta naar het strand.

Liefs Rachel en Bianca

• 19 Juni 2012 - 12:07

Werner:

Leuk om de verschillen tussen de eilanden waar te nemen! Overigens wel fijn dat jullie niet down town Kuta zitten. De keuze tussen rust en drukte is nu tenminste aan jullie zelf! Geniet nog van de laatste week :-(.

• 19 Juni 2012 - 14:54

Ad:

Ubut. is ook leuk om te bezoeken, hier heb je s avonds dansvoorstellingen, de moeite waard.

• 21 Juni 2012 - 12:45

Marika:

Wat een verschil in eiland hè.
    Deze reis zullen jullie niet vlug vergeten. Pas maar op dat je niet van de olifant valt.
    Geniet nog maar een paar dagen. En tot maandag. Ik ben toch blij als jullie weer veilig terug zijn.
    Groetjes en een dikke kus van ons.