Bezoek aan de Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Bezoek aan de Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Bezoek aan de Borobudur

Door: BiancaenRachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

10 Juni 2012 | Indonesië, Jogjakarta

We beginnen de dag met een ontbijt die niet smaakt. We gaan met een lokale gids, die wat weg heeft van Martin Gaus naar de Dieng Plateau. Dit is een vulkaan met verschillende heetwaterbronnen. Deze vulkaan valt ons wat tegen. Ook bezoeken we de Borobudur met een lokale gids. De Borobudur is erg groot en bestaat uit meerdere lagen. We beklimmen de vele trappen en stoppen op iedere laag. We zien mooie en indrukwekkende Boedha's. Helemaal boven op de Borobudur lopen we drie rondjes en daarna mogen we drie wensen doen terwijl we een hand in een grote klok stoppen waar Boedha in zit. Deze Boedha is de enige bij de Borobudur die je aan mag raken. Wij vonden het indrukwekkend mooi. Vanuit de Borobudur gaan we met paard en wagen naar campong Desa. Op de campong mogen we bij de mensen een kijkje nemen. De meeste woningen op de campong zijn tegenwoordig van steen vroeger was dit van bamboe. Binnen de campong bestaan de wegen uit zandpaden. De mensen verbouwen alles zelf qua gewassen. En het water halen ze uit de waterput. Zowel de kinderen als de volwassenen begroeten ons enthousiast. Ook zij zijn blij met de spullen die ze krijgen. Na de uitgebreide rondleiding op de campong en een gesprekje met een oma van 90 jaar, voeren de kinderen een kleine voorstelling op. Sommige maken muziek en andere dansen. Dit alles onder begeleiding van een man uit de campong. Het was erg leuk en schattig om de kinderen zo te zien. We maken dus ook volop foto's en zetten ze op de film. Wanneer Rachel de kinderen filmt terwijl ze zichzelf zien zorgt dit voor een hoop gelach en gekkigheid. Het was een leuke afsluiting van de dag. Liefs Rachel en Bianca

• 12 Juni 2012 - 18:02

Danielle:

Wat een leuke verhalen weer!
    Geniet er nog even van en feliciteer Ans vrijdag van mij, ze is dan jarig!

• 14 Juni 2012 - 05:07

Ad:

De Borobudur is i.d.d. een indrukwekkend bouwwerk en dat op Java. Wel jammer dat er voor de ingang nog een aardige horde te nemen is met al die mensen die je iets willen verkopen.
    Veel plezier nog, groetjes Ad