Treinreis en trouwerij - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Treinreis en trouwerij - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Treinreis en trouwerij

Door: BiancaenRachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

09 Juni 2012 | Indonesië, Wonosobo

Gisteren hebben we in alle vroegte de trein genomen naar Kroya. De trein ziet er luxe en erg verzorgd uit, zelfs het gangpad wordt gedweild. De plekken waren vooraf gereserveerd en we zaten twee aan twee. We hadden een goed uitzicht over de prachtige sawa's en zagen de mensen hard werken in de rijstvelden. De deuren van de trein mogen tijdens de rit gewoon open en dit geeft ons de gelegenheid om mooie foto's te maken. Met een voet tussen de deur geklemd houden we de deur open. En met een hand maken we de foto,s al hangend uit de deur opening en met de andere hand houden we ons vast. Bianca heeft hiervoor al wel heel wat moet verzameld om net als Rachel zo de foto's te maken. Na een tijdje rijden we de bergen in en hangen we allebei tegenover elkaar in verschillende wagons uit de deuropening om zo foto's van elkaar te kunnen maken. Bianca kijkt naar de voorkant van de trein die langs een rotswand rijdt. Plotseling houdt de rotswand op en de weg ook. De rails gaat verder op hoge palen en we kijken zo het ravijn in. Rachel kijkt op en ziet ineens Bianca niet meer. Bianca had geen tijd meer om een foto te maken. Ze zat keurig op haar stoel in de wagon. Tussen door stoppen we bij verschillende stationnetjes. Een grenst er aan een rijstveld waar drie huisjes langs staan. Binnen mum van tijd zien we over het spoor de kinderen aan komen rennen en ook vrouwen met kleine kinderen op de arm. Een enkeling probeert voor een euro kaarten van Java te verkopen terwijl de vrouwen en kleine kinderen bedelen om geld. Wanneer we ze de toiletartikelen van het hotel geven worden deze letterlijk uit onze handen getrokken.De jongen met de kaart van Java loopt nog steeds langs de wagons. Hij houdt de kaart tegen het raam terwijl hij ons met een ondeugende blik aankijkt. We smelten helemaal vanwege zijn blijk en ach wat is nou een euro. Dus we besluiten om de kaart te kopen. Na zes uur zit onze treinreis erop. Vanuit Kroya gaan we met de bus verder naar Wonosobo onze eindbestemming van deze dag. Halverwege de busreis stoppen we langs de weg. Er is een trouwerij aan de gang en wij mogen hier een kijkje nemen. De trouwerij gaat hier nog volgens de oude traditie en de ceremonie duurt drie dagen. Wij zijn aanwezig op de tweede dag het reinigings ritueel. Hierbij is normaal alleen familie aanwezig. Wij zien dat de bruid en bruidegom los van elkaar door hun ouders en getuigen gereinigd worden. Na het reinigings gedeelte word er een pot van aardewerk vol water door de ouders op de grond gegooid. Het reiniginsritueel is dan ten einde. Wij worden door de familie hartelijk begroet en ze willen allemaal met ons op de foto inclusief de bruid. We worden zelfs uitgenodigd om mee te eten. Het was een geweldige ervaring om dit mee te mogen maken, de gastvrijheid van de mensen was erg groot. We vervolgen daarna onze reis verder naar ons hotel in Wonosobo waar we 's avonds in stijl gekleed Nederland - Denemarken kijken. Het personeel in het hotel is nog fanatieker dan ons. Liefs Bianca en Rachel

• 10 Juni 2012 - 17:39

BLANCHE EN KISDS:

HEY ZUSJES EN TANTES WE MISSEN JULLIE HEEL ERG, EN SOUMAIYA SNAPT HET NIET DAT JULLIE NIET BIJ DD ZIJN .
    MAAR ONS BIANCA HA ZEKER HOOGTEVREES OP DE BRUG.

DOE VEILIG EN KOM WEER HEEL THUIS DIKKE KUS VAN ONS ALLEMAAL

HVJ XXXXXXX