Aankomst Jakarta & Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Aankomst Jakarta & Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Aankomst Jakarta & Bandung

Door: BiancaenRachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

06 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Aangekomen in Jakarta beginnen we onze tocht naar het Lumire hotel. Het i8s een erg mooi en luxe hotel. We brengen hier de eerste nacht door.

Vanmorgen vroeg krijgen citytour door Jakarta hier wonen zo'n 12 miljoen mensen en is tevens de derde smogstad van de wereld. Dit is ook duidelijk te merken want de zon komt nauwelijks door. Als 1e stoppen we bij het nationaal monument van de vrijheid en het paleis. We moeten een beetje bij de bus in de buurt blijven en niet na de overkant van de weg, maar hier is ook geen mogelijkheid voor want het verkeer raast voorbij. Het is een gekkenhuis van scooters, brommers, fietstaxie's, becak's en auto's etc.

Vervolgens rijden we verder naar het stadhuis en het bataviaplein. Jakarta heette vroeger Batavia en sommige gebouwen zijn nog van die tijd, je ziet hier de Nederlandse ivloed. Er worden ook nog steeds zo'n 500 Nederlandse woorden gebruikt.

We vervolgen onze weg langs de campong. Op de campong wonen de minder bedeelde en het contrast met rijk en arm is erg groot. Daarna bezoeken we de haven waar er hard gewerkt word. Dit harde werken is nodig en mensen doen hier ook hun best voor want geen werk betekent ook geen uitkering.

We verlaten de door smog behangen stad en rijden door naar Bogor. De zon gaat hier steeds meer schijnen. In Bogor krijgen we de gelegenheid om te pinnen en bezoeken vervolgens de botanische tuinen. Dit ziet er erg mooi uit ben de schaduw van de hoge bomen zorgt voor wat koelte wat ergt fijn is aangezien de zon erg fel schijnt.

Daarna rijden we door naar Bandung en onderweg hebben we een flinke regenbui. We rijden via de Puncak pas en zien uitgestrekte theeplantages. Op het hoogste punt lunchen we, helaas is het uitzicht slecht doordat het bewolkt is. We vervolgen het laatste gedeelte naar Bandung en komen langs verschillende rijstvelden. De tocht naar bandung duurde vrij lang en dit kwam doordat er een ongeluk had plaats gevonden.

In Bandung aangekomen verbazen we ons over onze hotelkamer die erg luxe is. We nemen met z'n 2e zelf een transportbus die ons naar de shoppingmall brengt en ja ja we eten bij de Mc-Donnalds. S'middags rijst en s'avonds rijst dat vinden wij een beetje overdreven. Op de terugweg hebben we een hoosbui en we zaijn helemaal doorweekt.

De groep bestaat uit 20 peronen met ons erbij. Wij worden door onze reisgenoten de meisjes genoemd en hebben veel bekijks. Onze reisgenoten zijn aardig en het voordeel van wat oudere personen is dat ze niet zo zeuren tenmisten tot nu toe. We zijn met veel Brabanders en er is zelfs ook een stel uit Tilburg aanwezig.

We blijven drie nachten in Bandung en zullen zodra het kan weer een nieuw verslag plaatsen.

Liefs Bianca & Rachel

• 06 Juni 2012 - 17:40

Desiréé:

Hey meisjes....

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en wat een leuk reisverslag om te lezen.

Ik ben reuze benieuwd naar jullie avonturen.
    Geniet ervan!

XXX Desiréé

• 06 Juni 2012 - 19:10

Renate:

Dat is een leuk verslag en al best veel gezien ook dat beloofd wat voor de dagen en weken die nog komen gaan ben benieuwd hoe die worden hihi
    geniet ervan

• 06 Juni 2012 - 19:38

Gerjonne:

ha meisjes hahaha de reis is begonnen lees ik en daarmee ook jullie avontuur.ik zal het verslag op de voet volgen tot nu toe lijkt het een beetje op een boek met .... verhaaltjes iedere keer wachten op het volgende verhaal.... geniet ze

• 07 Juni 2012 - 06:00

Danielle:

Heeyy Rachel,

Het lijkt me nu al een goed begin van een mooie reis.
    Dat ouder stel uit Tilburg, heten hun Ans en Cees? Zo ja, doe ze van mij heel veel groeten. Dat zijn ontzettend lieve mensen!
    Veel plezier nog ook voor Bianca.

• 07 Juni 2012 - 06:06

Werner:

In het begin schiep Rachel de hemel de aarde en internet :-)!

• 07 Juni 2012 - 12:30

Marika:

Die regenbuien doen mij aan Suriname denken. Ik ben toch een beetje jaloers op jullie. Ik zou er graag bij zijn.

• 07 Juni 2012 - 15:28

Mieke:

Leuk te lezen wat jullie allemaal zien
    Een gezelschap van 20 is groot genoeg en zo te lezen ook leuk.
    2x rijst is lichtelijk overdreven hi.
    Fijne vacantie vanuit een mooi en zonnig Kreta xx

• 09 Juni 2012 - 15:23

Ad:

twee keer rijst is wat te veel van het goede maar 2x Mc-Donnalds had nog wel gekund, lol.
    Leuk dat het allemaal naar wens gaat en de groep van 20 is nog net te overzien, natuurlijk wel jammer dat een geen hele hoop knappe kerels mee reizen.
    jullie hebben zo te lezen de route sdie wij ook hebben gevolg, leuk om het weer eens terug te lezen.
    Heel veel plezier nog,
    groetjes Ad