Reisprogramma - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu Reisprogramma - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca & Rachel - WaarBenJij.nu

Reisprogramma

Door: BiancaenRachel

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Rachel

19 April 2012 | Nederland, Tilburg

Lieve allemaal,

Over iets minder dan zeven weken gaat het dan toch echt gebeuren, wij gaan samen een verre reis maken naar Indonesie. Best vroeg in het jaar maar wij zijn allebei erg toe aan de vakantie. En wat voor vakantie. Hieronder kunnen jullie lezen hoe onze vakantie eruit gaat zien. Wanneer we op Bali zijn zullen we nog aan enkele excursies deelnemen hierover een andere keer meer.

Dag 1 Amsterdam - Jakarta
FOX check-in service op Schiphol en vertrek, via Hong Kong, naar Jakarta.

Dag 2 Jakarta
Aankomst in Jakarta waarna transfer naar ons hotel. 's Avonds organiseert FOX Vakanties voor u een welkomstdiner.

Dag 3 Jakarta - Bogor - Bandung
Vandaag verlaten we de stad en gaan naar Bogor. Onderweg maken we onder andere een foto-stop bij het Nationaal Monument en de historische Sunda Kelapa haven in Jakarta. In Bogor maken we een wandeling door de schitterende botanische tuinen. Daarna reizen we via de Puncak pas en door uitgestrekte theeplantages naar Bandung, dat bekend staat om de talrijke koloniale Hollandse huizen.

Dag 4 Bandung
Bandung werd ooit beschouwd als het Parijs van Java, u treft hier een prachtige erfenis met ondermeer de hoogste concentratie in art deco gebouwen ter wereld! Omdat de architecten rekening moesten houden met de extreme weersomstandigheden van de tropen en ook elementen van de inheemse architectuur wilden toevoegen, werd deze stijl ook wel de tropische art deco genoemd.
We maken een stadstour door deze interessante stad vol historie en passeren onder andere het Savoy Homann Hotel en het regeringsgebouw Gedung Sate, het duurste art deco gebouw in Bandung. In de middag kunt u een bezoek brengen aan het leuke angklung muziekschooltje van Pak Ujo, waar Javaanse kinderen voor u muziek maken en zingen (optioneel).

Dag 5 Bandung
Vandaag een vrije dag om heerlijk van de stad te genieten. Ook heeft u heeft u de mogelijkheid om de actieve vulkaan Tangkuban Perahu te bezoeken. Tijdens dit bezoek kunt u langs de kraterwand wandelen en zien hoe dikke zwavelwolken opstijgen en hoe alles borrelt en pruttelt, aansluitend brengt u een bezoek aan de heetwaterbronnen van Ciater (optioneel).

Dag 6 Bandung - Wonosobo
Schitterende treinreis door de natuur, langs smaragdgroene rijstvelden en kleine dorpjes. We stappen uit in Kroya en rijden verder naar het gezellige bergstadje Wonosobo, waar we zullen overnachten.

Dag 7 Wonosobo - Borobudur - Jogjakarta
In de morgen brengen we een bezoek aan het actieve vulkanische complex Dieng. Dieng Plateau komt van het woord Di Hyang, wat ‘Huis van God’ betekent. U vindt hier de oudste Hindu tempels op Java gebouwd in de 7de en 8ste eeuw. Het gebied ligt op een hoogte van ruim 2.000 meter en door de nevel doet het mysterieus aan.
Dit gebied wordt vanwege haar schoonheid ook wel klein Zwitserland genoemd. We wandelen langs de kraterwand en zien hoe dikke zwavelwolken opstijgen en hoe alles borrelt en pruttelt. Tevens bezoekt u het kleuren meer en ziet hoe indrukwekkende heetwaterbronnen het water metershoog de lucht in spuiten. Hierna vervolgen we onze weg naar de de wereldberoemde tempels van Borobudur, één van de zeven wereldwonderen. Bij aankomst maken we uiteraard een bezoek aan deze bijzondere tempels. We eindigen de dag in de culturele stad Jogjakarta waar we vier nachten verblijven.

Dag 8 t/m 10 Jogjakarta
Tijdens uw verblijf in Jogjakarta brengen we een bezoek aan het museum bij de Kraton, het paleis van de Sultan, de zilverwerkplaats van Kota Gede en een lokaal batikfabriekje. Tevens bezoeken we de gezellige winkelstraat Jalan Malioboro met haar vele stalletjes en marktkraampjes.
Daarnaast bezoeken we het indrukwekkende Hindoe-Javaanse tempelcomplex Prambanan, dat op de Werelderfgoedlijst staat. Uiteraard heeft u ook voldoende gelegenheid om deze prachtige, mondiale stad met haar vriendelijke en gastvrije inwoners zelf te ontdekken.
Tevens heeft u de mogelijkheid om een dagexcursie te maken naar de oude Sultanstad Solo, het oudste culturele centrum van Java (optioneel). De Sultans van de stad hadden nauwe banden met Nederland en hoewel de bestuurlijke eenheden weg zijn bent u nog getuigen van de prachtige vorstelijke residenties in de stad. In Solo bevindt zich de grootste batik en textiel markt van heel Java. Naast het bezoek aan de musea kunt u in Solo ook heerlijk winkelen of genieten van gezellig eettentjes en bars.

Dag 11 en 12 Jogjakarta - Batu
Op dag 11 staat wederom een prachtige treinreis op het programma die ons dwars door Centraal-Java verder naar Oost-Java brengt. We stappen uit in Jombang om vervolgens per bus verder te rijden naar het bergdorpje Batu.
's Nachts kunt u een spectaculaire excursie maken om (bij gunstige weersomstandigheden) de onvergetelijke zonsopgang met uitzicht op de Bromo vulkaan, mee te maken (optioneel). We verblijven twee nachten in Batu.

Dag 13 en 14 Batu - Kalibaru
Na het ontbijt rijden we langs rubber-, cacao- en koffieplantages verder door Oost-Java naar het dorpje Kalibaru, waar we overnachten in een landelijk gelegen hotel, vlakbij een specerijenplantage. U verblijft hier twee nachten.

Dag 15 t/m 20 Bali
We verlaten het eiland Java en gaan per boot naar het tropische godeneiland Bali. Op Bali kunt u volop genieten van zon, zee en strand in een comfortabel hotel met zwembad. Ook kunt u ter plaatse diverse excursies boeken, want op Bali valt heel wat te zien!

Dag 21 Bali - Amsterdam
Vertrek vanaf Bali met overstap naar Amsterdam, waar u de volgende dag aankomt.

Dag 22 Amsterdam
Aankomst op Schiphol. Einde van een indrukwekkende rondreis.

Wij hebben er zin in.
Liefs Bianca en Rachel

• 19 April 2012 - 12:15

Danielle:

Klinkt heerlijk! Mooi vooruitzicht.

• 19 April 2012 - 13:44

Marcia & Ahmed:

Veel plezier

• 19 April 2012 - 19:15

Desiréé:

Wat gaaf allemaal!
    Is er nog plek in jullie koffer..............ik wil wel mee!!!
    Geniet van de voorpret, jullie verdienen het.

XX Desiréé

• 23 April 2012 - 18:25

Mieke:

Ziet er leuk uit een vol programma waarin je veel ziet.
    Succes met de voorbereidingen van een bijzondere vacantie